Mikor érdemes arcplasztikát végezni?

Az arc fiatalító eljárásai sokszor műtétet nem igényelnek, más olyan kezelés is létezik, ami fiatalít. Az arcplasztika a megereszkedett bőr és az alatta elhelyezkedő lágyrészek megereszkedésének megoldására sikeres beavatkozás. Általában 40. életév a korhatár, ami felett a műtét javasolt, de zavaró panaszok esetén bármikor lehetséges. Ma már a sok kiegészítő eljárás miatt inkább tolódik a műtét szükségessége.

Mi a veszélye az arcplasztikai műtétnek?

A műtét utáni fájdalom, duzzanat, bevérzés mindig előfordul. Ezek néhány hét alatt maguktól rendeződnek. Mint más műtéteknél gyulladás, fertőződés kialakulhat. Idegsérülés következtében, pl. a bőr érzékenysége csökkenhet, mimikai izmok is szenvedhetnek funkciózavart. Ezek rémisztőnek tűnnek, de gyakorlott kézben komoly károsodás nem szokott bekövetkezni. A műtéti hegek alig látszanak, de kóros heggyógyulás esetén jobban láthatók.

Az arcom és a nyakam is együtt szeretném fiatalítani. Lehetséges-e arcplasztikával?

Az arcplasztikával sokszor együtt jár a nyakplasztikája is. Nem szükséges külön metszés, mert a feltárás biztosítja a nyak megfeszítéséhez is a lehetőséget. Amikor felmerül a kérés a nyak területére is, akkor célszerű egyszerre végezni, mert az arc fiatalosodásával jobban láthatóvá válik a nyak területi problémák.

Erős ráncaim eltűntetését szeretném.

Az önmagában előforduló ráncok különböző eljárásokkal ma már jól korrigálhatók. Egy műtét nagyobb megterhelést jelent, mint pl. egy injekció. Különböző ráncfeltöltő anyagok, vagy Botox kezelés az egyszerűbbek közé sorolható. Ezen kívül a mezoterápia, a rádiófrekvenciás készülékkel történő kezelés, ill. a drasztikusabb lézeres kezelés is egy lehetőség. Arcplasztikát a megereszkedett szövetek esetén célszerű végezni.

Lézerrel lehet-e arcplasztikát végezni?

Az arcplasztika műtétét nem lézerrel végezzük. A lézeres kezelés – a rejuvenáció, az arc felső rétegeinek hámlasztása, valamint a bőr alsó rétegeinek rugalmasabbá tételére megfelelő eljárás. Nem egyenlő az arcplasztika műtétével.

Online tanácsadás kérdések és válaszok:

toka, vámpirszérum
2013-10-12 07:39
A "Drakula terápia" a bőr fiatalítására, a kisebb ráncok kezelésére jó módszer. A mélyebb redőket nem tudja eltüntetni. Az arcplasztika jó eredménye nem mindig azt az eredményt hozza, amit a páciens gondol, annak ellenére, hogy jól sikerül. A sztársebész pedig nem azt jelenti, hogy a legjobb, hanem a legismertebb orvos.
toka, vámpirszérum
2013-09-20 08:09
T. Doktor úr, 2 évvel ezelőtt volt egy arcplasztikám, és pár hónapra rá meglogott a tokám, ekkor közöltem az orvosommal, hogy nem igazán volt sikeres a mütét, ekkor tavaly novemberben ismét megmütötte, de a tokám, ugyan olyan lett mint volt, reklamáltam, és közölte, hogy ezzel ő nem tud mit csinálni, ez a kor, szeretném tudni ez valóban igy van-e? A másik problémám voltam nála vámpirsérum feltöltésen kb egy hónapja, de a mimikai ráncaim semmit nem változtak, korom 68 éves. Várom szives válaszát, Még annyit, hogy egy ismert sztársebész mütött. Érdekelne, mennyibe kerül önnél egy konzultáció