A mellnagyobbító műtét altatásban vagy helyi érzéstelenítéssel történik?

Mellnagyobbító műtét

Maga a mellnagyobbítás műtét technikailag ugyan  elvégezhető helyi érzéstelenítésben is, vagy teljes érzéstelenítésben – altatásban- is. De nem végezzük helyi érzéstelenítésben.

Helyi érzéstelenítés és ellenjavallatai

A helyi érzéstelenítés során a páciens teljesen éber és tudatánál van. Mivel az eljárás során nem lehet teljes érzéketlenséget elérni, így a teljes fájdalommentesség sem garantálható. Mindenki szervezete különbözik, nem reagálunk egyformán a fájdalom csillapító szerekre sem. A feszülés miatt a meghúzódó idegek fájdalmat okoznak. Az éber állapotban végzett műtét jelentős stresszel is jár. Még a nyugtatók és a fájdalomcsillapítás ellenére is komoly megterhelés a 3-4 kb 1 órás műtét.

A stressz pedig a test reagálását is megváltoztatja, emeli a pulzust, a vérnyomást, ami a műtét során komoly veszély is lehet.

Talán a legfontosabb ellenérv a helyi érzéstelenítés ellen az, hogy a páciens – noha elvileg fájdalmat nem érez – mozogni azonban képes. így megtörténhet, hogy akaratlanul is elmozdul, különösen a közelítő szike vagy kéz elől. Ez semmilyen műtétnél nem jó, de egy plasztikai műtétnél, amilyen a mellnagyobbítás, ahol a minél kisebb bemetszések, minél finomabb öltések elvégzése a cél, a legkevésbé sem szolgálja az eredményt.

Altatás

Az altatás során a páciens nincs tudatánál, nem éber, fájdalmat sem érez.

Az altatás gyakorlatilag semmilyen káros hatással nincs a szervezetre. Egy minimális kockázata – mint minden beavatkozásnak – van, de a megelőző vizsgálatoknak pont az a lényege, hogy ezeket a lehető legkisebbre csökkentse.

Régebben, amikor még az altatásos műtétek magán intézményekben nem voltak könnyebben kivitelezhetők, akkor többször lehetett hallani érzéstelenítésben történő mellimplantációról. Bár utólag a páciensek nem számoltak be elviselhetetlen élményről, de nem volt nagy sikere. – Áttértünk az altatásos műtétekre.

A mellnagyobbító műtét előtt az altató orvos ellenőrzi a labor eredményeket, az EKG-t, a pulzust és a vérnyomást. A teljes egészségi állapotot felméri. Fontos, hogy a megelőző műtéteket, az esetleges krónikus betegségeket, szedett gyógyszereket, allergiát is az orvos tudomására hozzuk. Ezek alapján az is elképzelhető, hogy a sikeres műtét érdekében további vizsgálatokra lesz szükség: pl szívultrahang vagy légzés funkció. Ezekre azonban a legritkább esetben van szükség, de mindenképp tájékoztassuk az orvosunkat minden olyan körülményről, ami fontos lehet. Új előírás, amióta a koronavírus okozta világjárvánnyal is meg kell küzdenünk, hogy negatív COVID teszt is kell a  mellnagyobbítás elvégzéséhez.

A mellnagyobbítás is műtét, így az általános előírások itt is érvényesek.

A műtét előtti nap már az orvos utasításai szerint kell étkezni. Ételt maximum este 8 óráig lehet fogyasztani, folyadék éjfélig fogyasztható. Általában is, de a műtét előtt kimondottan jó, ha kerüljük az élvezeti szereket, alkoholt.

Az altatásban végzett műtét után általában 2-3 óra után fogyasztható víz, és 4 óra elteltével könnyű ételt, kekszet lehet enni. Ritkán előfordulhat hányinger, fájdalom, ilyenkor fájdalom- és hányás csillapító szerek adhatók.

Jelentkezz most ingyenes konzultációra!

A szerzőről